Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dnes vaří muž (pozdně silvestrovské)

U nás doma rádi jíme, ale snad, nedejbože, nejsme to, co jíme. Nebo, že by proto byly děti sladké, já hořká a manžel ostrý?

Můj muž často cestuje a kam přijede, tam i jí. Většinou to, co jedí místní - rád zkouší národní pokrmy, nápoje nevyjímaje. Tudíž první otázkou po obligátním: "Jak ses měl?" je po návratu: "Tak cos tam jedl?". Počasí a práce se neřeší.

A protože svátky vánoční strávené s rodinou pobytem na horách s plnou penzí, a následně doma s domácí kuchyní pro všechny, rozumějte, pokrmy, které rády jedí děti, začal být muž nespokojený. Brblal a stěžoval si na stereotypní kuchyni - tu moji, deset jídel pořád dokola - já a děti, omáčky - děti, nedostatek fantazie - pochopitelně té mojí.

Následně proseděl dva dny u receptů na internetu, aby zvolil silvestrovské party menu. Polovinu receptů jsem mu vymluvila s očima vsloup ve snaze, že ho to přejde, neboť šlo převážně o variantu "dobré - hned po tepelné úpravě snězte" a zbylo menu mexického typu - zapečené nachos s chilli con carne, guacamole, dipy ananasový s papričkou a rajčatový s tajemným názvem Pico de gallo. Navrch ceviche - peruánský pokrm aneb syrová ryba v citrusovém nálevu. Vše se dalo na večírek přenést.

Přípravná fáze: dva dny (studium receptů, časový harmonogram)

Návštěva trhu: 1/2 dne s nadáváním čeho všeho máme málo a co jsem zapomněla koupit

Zásadní ingredience všech pokrmů: čerstvý koriandr, čili papričky

Určeno: dospělým, děti ať si jedí co chtějí

Předvečer se manžel postavil ke sporáku, aby založil na chilli con carne. Neustále odbíhal a kontroloval, zda je postup v souladu s postupem dvou hňupů na obrazovce počítače. Když něco nestíhal, volal o pomoc, například krájení cibule trvalo mnohem delší dobu, než předvídali hňupové, já zase hystericky volala o pomoc, když krájel cibuli na prkénku určeném na ovoce či pečivo. Kritizovala jsem postupně všechno, od použití oleje, vařečky, časné přidání masa. To proto, že jsem se prý začala bát o své výsadní postavení v kuchyni. Je fakt, že s frekvencí manželova vaření, cca jednou za rok, bychom přibírali méně.

Uražená jsem odešla vyzkoušet epilátor na bázi včelího vosku, který mi přinesl Ježíšek, a manžela zanechala mexické vlně v kuchyni. O půl hodiny později, kdy celý byt provonělo chilli con carne jsem zoufale volala z koupelny, neboť teplý vosk jsem nebyla schopná z těla dostat. Použití sprchy mělo za následek ulepenou sprchovací hlavici, vanu, přístroj, podlitiny na nohou a kusy medového vosku, jež jsem odstranila až po použití odlakovače na nehty (jak neekologické a nešetrné k pokožce). Manžel mi musel umýt hlavu, což by za jiné situace bylo něžně romantické gesto, kdybych ovšem celá nelepila. 

Z koupelny jsem vyrazila vděčná za odlepení, směr kuchyně. Moje lepící podrážděné tělo a pocuchané nervy uklidnilo příjemně pikantní chilli con carne. Kromě výborného jídla můj muž připravil i zeleninový dip, ač den předem, raději jsem se neodvažovala to kritizovat. Chuť obého byla vynikající. Druhý den jsem bez řečí v rámci ranního běhu zakoupila kukuřičné tortilly k zapečení, nakrájela cibuli (samozřejmě ne dost najemno). Po ugrilování ananasu a chilli papriček na další dip a rozmačkání avokád jsem poklidila kuchyň, což trvalo stejně dlouho, jako příprava jídla samotná. Ceviche jsme již naložit nestihli, to bychom Silvestra prošvihli, ale koriandrem to u nás vonělo ještě na Nový rok.

Výsledek stál zato, mohu doporučit. Sice musím uznat, že s přesunem manžela do kuchyně budeme asi jíst dělenou stravu (děti x dospělí), méně často (1 x ročně), ale zato s fantazií a koriandrem. Jako novoroční předsevzetí vyhlašuji, že uvolním místo v kuchyni alespoň jednou měsičně a vyhlašuji Den mužů v kuchyni. Jen to nádobí si pak po sobě, hoši, prosím, ukliďte.

Ceviche už jsme stihli udělat též a nemohu než doporučit. Dnes vaří muž! O to líp, že můj muž.

 

 

 

Autor: Petra Trnková | pátek 8.1.2016 8:58 | karma článku: 17,24 | přečteno: 375x
  • Další články autora

Petra Trnková

Vánoce už za dva měsíce? Zahřejte se vínem i vánoční atmosférou ve městě světel, v Paříži

Toužíte po návštěvě předvánoční Paříže, ale bojíte se špatného počasí, chladna, krátkých dnů a teroristů?

24.10.2017 v 18:22 | Karma: 7,52 | Přečteno: 254x | Diskuse| Společnost

Petra Trnková

Co se vám vybaví, když se řekne průvodce?

Lonely Planet? Knížka? Aplikace? Anebo člověk z masa a kostí? Jste na začátku plánování vaší poznávací dovolené či zájezdu. Jet po vlastní ose anebo raději spoléhat na jistotu zaštítěnou cestovní kanceláří? Domluvím se tam?

3.10.2017 v 13:03 | Karma: 11,40 | Přečteno: 354x | Diskuse| Společnost

Petra Trnková

Proč si vzít Petru v Paříži? Protože má na vysvědčení jedničku, i když je občas ztracená…

Dnes je 30. června, den, kdy se ve škole rozdává vysvědčení. Já jsem sice už velká a pracuji na sebe, ale co si takhle zkusit oznámkovat sami sebe? Vystavit si vysvědčení s koncem školního roku? Zkoušeli jste to někdy?

30.6.2017 v 13:13 | Karma: 12,11 | Přečteno: 618x | Diskuse| Cestování

Petra Trnková

Hromnice se u nás neslaví, ale ve Francii ano

Na Hromnice o hodinu více, zní jedna z nejznámějších lidových pranostik. Na Hromnice se v Česku též sklízí betlémy a odstrojuje stromeček.

2.2.2017 v 0:08 | Karma: 19,30 | Přečteno: 617x | Diskuse| Cestování

Petra Trnková

Vánoční Paříž

Vánoční trhy jsou mezi cestovateli oblíbeným cílem, ať už jde o trhy tuzemské, zahraniční „na otočku“ anebo destinace vzdálenější, kde máte výhodu, že z vánočního mumraje můžete utéct či atmosféru rozložit na více dnů.

14.12.2016 v 0:19 | Karma: 15,35 | Přečteno: 531x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 33
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1102x
Je mi přes čtyřicet, tak si plním svůj sen.

Nechte si ušít Paříž na míru a poznejte ji s místním jinak.

 

Seznam rubrik