Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kde jsou ty sexy Francouzky?

Femme fatale, šarm, chic a elegance. To všechno nás napadne, když se řekne Francouzka. "Cherchez la femme", česky "Za vším hledej ženu". Tak jsem se vydala hledat. Ač je v Paříži spousta cizinek, Francouzku poznáte zdálky.

Spíše jde o starší ročníky dam, které elegantně oblečené do kostýmků na míru často i v chladném počasí nenosí punčochy, a z kalhot či sukní jim koukají nohy v lodičkách...Já říkám "kozí nohy", neboť podobnost není náhodná, a zcela odporuje našemu slovanskému naturelu "krev a mlíko". U nás jsou klenutý zadek a stehna symbolem ženství, které u Francouzek nehledejte. Do jejich džínů "slim fit" já nenacpu ani ruku, též ji mám slovanskou "krev a mlíko".  Ony by u mě zase jen těžko hledaly pověstnou mezeru mezi stehny. Obliba v nošení pánského stylu vyplývá ze stavby jejich těla, které se tolik liší od oblin holek z Východu.

Pravdou je, že francouzské ženy se o sebe starají, o čemž svědčí koncentrace kadeřnictví a lékáren v pařížských ulicích, které si dozajista všimnete. Ze všech obchodů tyhle dva vedou na celé čáře.

Pokud jde o vlasy, když přijedu po delší době do Čech, podivuji se pestrosti odstínů ženských vlasů, mnohdy i dost podivným melírům. Francouzky se nebojí své původní hnědé barvy ani padesáti odstínů šedé. U vlasů preferují kvalitu a střih. Právě proto veškeré kosmetické produkty, které u nás najdete v drogérii, kupují právě ve všudypřítomných lékárnách. A já naopak v Česku trávím hodiny zíráním do regálů DMka, Rossmanna a Tety, protože právě klasická drogérka mi tu chybí... 

Kromě pestrosti vlasů se v Česku podivuji i barevnosti svršků. Pohodlná sportovní móda bund, softshellek a parek v kombinaci s botaskami je v Paříži vidět pouze při volnočasových a sportovních aktivitách. Francouze a Francouzky zaručeně poznáte podle toho, že jsou celí v černém. Ještě tak v šedivém, hnědém, tmavěmodrém, a když se hodně odvážou, i béžová je šik. Pestří kanárci v pařížské MHD jsou cizinci. Zvláštní je, že tuhle "barvoslepou škálu" uplatňují francouzští rodiče i u svých dětí, které nosí stejné modely jako oni. Nejen do vzdělávacích zařízení, ale i na dětská hřiště, kde malá cukrová panenka v tmavomodrém vlněném kabátku, bílých punčoškách a lakovaných balerínkách sedí uprostřed pískoviště a její bráška v pletené šedivé vestičce na ni z konvičky lije vodu. Asi je vám jasné, že naše růžová či tyrkysová dcera a syn v teplákách mají o nálepku cizince postaráno.

Jak jsem již zmínila, jde spíše o dámy starších ročníků. Pro ty mladší je v době, kdy výška nájmu a míra emancipace klade čím dál vyšší nároky, těžké najít si na sebe dost času, tak se alespoň drží staré dobré černé barvy a rudé rtěnky. Lodičky na vysokých podpatcích už často nevidíte. Při francouzském nepřezouvání postačí, že se noha celodenně paří v bufách v zimě a tlačí v černých balerínkách v létě.

Stejně jako u nás, existuje ve Francii fráze: "Zezadu lyceum, zepředu muzeum". Dámy v důchodu cestou do fitka provětrají své norkové kožíšky, unifikovanost jejich esteticky upraveného kachního vzhledu vás zblízka vyděsí, a musím se dost hlídat, abych nezírala s pusou dokořán.

Přesto mají něco do sebe. V rámci pátrání po sexy Francouzkách a snahy o kozí nohy a mezeru jsem si zaplatila členství ve fitku. Přiznávám, že pařížské madam od šedesátky výš mě nepřestávají překvapovat. Některé v moderních gymnastických dresech, jiné v mohérovém svetříku na dopoledních seancích "basic" formy směle nafasují dvoukilovou činku do každé ruky a nepřestávají cvičit ani když já už dávno odkládám i ty svoje kilové a nekoordinovaně máchám prázdnými pažemi. Jak přijdou na řadu squaty, kozí nohy jako strunky hrají bez přestávky, stížnosti na kolena či kyčle nemaje, zatímco moje slovanská stehna se třesou jako sulc. Při zvedání nohou na boku, kdy já 10 minut shledávám nekonečných, a když se lektor nedívá, tak šidím, si madam v šedivém puloveru s muší váhou 50 kg ještě na stehno přiloží tu svoji dvoukilovou činku. Noha mi padá, brada mi padá, v pozici dítěte nenápadně funím, abych popadla dech, ale nemohu jim konkurovat.

Plazím se do šaten. Babky ve sprchách si pečlivě peelingem masírují svalnatá, pro nás nezvykle šlachovitá těla. Po sprše vytahují značkové tělové krémy a pečlivě se natírají. Voyersky civím na krajkové prádlo. Místo vnoučat a nemocí probírají efektivitu cviků a zdravou výživu. Ženskost z nich srší. Kdo hledá, najde. Nejvíc ženskosti a sex appealu jsem našla v tělocvičně u francouzských důchodkyň.

Dávám si novoroční předsevzetí, že se budu inspirovat. Prádlo bych měla, tak mi, Ježíšku, prosímtě, přínes pořádné činky.

 

 

 

Autor: Petra Trnková | úterý 1.12.2015 20:58 | karma článku: 32,36 | přečteno: 2473x
  • Další články autora

Petra Trnková

Vánoce už za dva měsíce? Zahřejte se vínem i vánoční atmosférou ve městě světel, v Paříži

Toužíte po návštěvě předvánoční Paříže, ale bojíte se špatného počasí, chladna, krátkých dnů a teroristů?

24.10.2017 v 18:22 | Karma: 7,52 | Přečteno: 254x | Diskuse| Společnost

Petra Trnková

Co se vám vybaví, když se řekne průvodce?

Lonely Planet? Knížka? Aplikace? Anebo člověk z masa a kostí? Jste na začátku plánování vaší poznávací dovolené či zájezdu. Jet po vlastní ose anebo raději spoléhat na jistotu zaštítěnou cestovní kanceláří? Domluvím se tam?

3.10.2017 v 13:03 | Karma: 11,40 | Přečteno: 354x | Diskuse| Společnost

Petra Trnková

Proč si vzít Petru v Paříži? Protože má na vysvědčení jedničku, i když je občas ztracená…

Dnes je 30. června, den, kdy se ve škole rozdává vysvědčení. Já jsem sice už velká a pracuji na sebe, ale co si takhle zkusit oznámkovat sami sebe? Vystavit si vysvědčení s koncem školního roku? Zkoušeli jste to někdy?

30.6.2017 v 13:13 | Karma: 12,11 | Přečteno: 618x | Diskuse| Cestování

Petra Trnková

Hromnice se u nás neslaví, ale ve Francii ano

Na Hromnice o hodinu více, zní jedna z nejznámějších lidových pranostik. Na Hromnice se v Česku též sklízí betlémy a odstrojuje stromeček.

2.2.2017 v 0:08 | Karma: 19,30 | Přečteno: 617x | Diskuse| Cestování

Petra Trnková

Vánoční Paříž

Vánoční trhy jsou mezi cestovateli oblíbeným cílem, ať už jde o trhy tuzemské, zahraniční „na otočku“ anebo destinace vzdálenější, kde máte výhodu, že z vánočního mumraje můžete utéct či atmosféru rozložit na více dnů.

14.12.2016 v 0:19 | Karma: 15,35 | Přečteno: 531x | Diskuse| Cestování

Petra Trnková

Víkend v Paříži ve znamení vína

Francie a víno. Nerozlučná dvojka. Jak jinak, vždyť Francie je největším producentem vína na světě. A víno se tu také pije. Většinou k jídlu. A narozdíl od nás mají Francouzi při řízení povolenou toleranci alkoholu půl promile.

25.11.2016 v 22:31 | Karma: 13,69 | Přečteno: 172x | Diskuse| Pozvánky, akce

Petra Trnková

Rok PO atentátech z Paříže

Loni jsem zveřejnila článek o situaci v Paříži jen krátce po samotných atentátech. Při častých pobytech v ČR mi je denně připomíná mé okolí, často "zblblé" mediální propagandou. Rok poté tu život běží dál skoro normálně.

13.11.2016 v 15:19 | Karma: 19,58 | Přečteno: 539x | Diskuse| Osobní

Petra Trnková

Má pařížská jitra aneb využijte podzimní hodinu k dobru

Jsem ranní ptáče, a vy, i když nejste, dostanete při časovém posunu hodinu navíc. Jak s ní naložíte? Jednoduše si vychutnejte ráno, barvy podzimu i dušičkovou náladu. Takže vstávat a..běhat, fotit nebo jen tak zevlovat v ulicích.

24.10.2016 v 16:18 | Karma: 16,52 | Přečteno: 231x | Diskuse| Cestování

Petra Trnková

Cože? Šek? Ten já přece na nic nepotřebuji.

To byla moje reakce na nabídku vyzvednutí šekové knížky v bance, když jsme se před 7 lety přestěhovali do Paříže. Ale mýlila jsem se. Šeky ve Francii jsou běžným způsobem placení, a tak šekovou knížku poctivě nosím při sobě.

7.10.2016 v 12:09 | Karma: 18,89 | Přečteno: 901x | Diskuse| Cestování

Petra Trnková

Sešito v Paříži

Přesně ve chvíli, kdy to nejméně čekáte, se něco stane. Manžel na cestách, já hlídám v rámci sousedské výpomoci dítě navíc, a najednou rána. "Kdo to spadl?" volám od bublající cibulačky. Krátké ticho a pak řev."Merde",pomyslím si.

4.10.2016 v 13:18 | Karma: 25,35 | Přečteno: 1024x | Diskuse| Cestování

Petra Trnková

1. září mi spadl na hlavu kaštan - a v Paříži začala škola

O průběhu francouzského září jsem psala před rokem, jak ale vypadá akce RENTRÉE v reálu? Čeho se malí Frantíci bojí, a co je ve francouzských školních zařízeních jiné než u nás v Česku? Minimálně o 14 dní dřív padají kaštany.

6.9.2016 v 13:09 | Karma: 24,09 | Přečteno: 695x | Diskuse| Společnost

Petra Trnková

Už rok mám nový objev. Tak se o něj s vámi podělím.

Už rok ti to dlužím. Že o tobě napíšu, protože jsi mě chytla za srdce. Je to rok, cos mě okouzlila, a slibuju, že se k tobě jednou vrátím. Zamilovala jsem se do ostrova. Není třeba jezdit daleko. Korsika, má láska, je za bukem.

28.6.2016 v 18:23 | Karma: 19,96 | Přečteno: 695x | Diskuse| Cestování

Petra Trnková

Hopy hop k narozeninám aneb sláva prarodičům

Měla jsem to štěstí, že jsem své dětství až do dospělosti prožila ve společnosti prarodičů. Slavili jsme společně vánoce, narozeniny, promoce, svatby i pohřby. Data mám často spojená s lidmi, a právě dnes by dědečkovi bylo 88 let.

17.2.2016 v 16:48 | Karma: 19,25 | Přečteno: 571x | Diskuse| Ostatní

Petra Trnková

Dejte si o víkendu Polibek v Paříži

Pokud jde o umění, jsem jeho obdivovatelem, nicméně ve škole pro mě byla výtvarná výchova a pracovní vyučování za trest, a později jsem si raději volila hudební zaměření než cokoli spojené s rukodělnou tvorbou.

29.1.2016 v 13:46 | Karma: 14,46 | Přečteno: 345x | Diskuse| Ostatní

Petra Trnková

Den ve znamení sýru

Často používaný citát francouzského prezidenta Charlese de Gaulla: „Jak mám vládnout národu, který má na každý den v roce jeden druh sýra?“ se mi vybavil při pozvánce na první pařížský sýrový den “Cheese Day“.

25.1.2016 v 18:22 | Karma: 13,72 | Přečteno: 260x | Diskuse| Ostatní

Petra Trnková

Šílenství jménem Elsa

Máte-li doma malou dceru, vnučku, neteř, jistě hned víte, o čem je řeč. Pro ty, kdo neví, nejde o lvici Elsu, která se jako první vybaví mně, ale - a modří vědí - o postavu princezny z Disneyovky Ledové království.

13.1.2016 v 23:19 | Karma: 20,88 | Přečteno: 1741x | Diskuse| Ostatní

Petra Trnková

Dnes vaří muž (pozdně silvestrovské)

U nás doma rádi jíme, ale snad, nedejbože, nejsme to, co jíme. Nebo, že by proto byly děti sladké, já hořká a manžel ostrý?

8.1.2016 v 8:58 | Karma: 17,24 | Přečteno: 375x | Diskuse| Ostatní

Petra Trnková

48 hodin v Paříži z Paříže

Už pár let žiji s rodinou v Paříži. Co se tu odehrálo pár hodin před půlnocí v pátek 13. všichni víme. Naši příbuzní, kamarádi a známí projevili účast a obavy, zda jsme v pořádku. Je hrozné, co se stalo. Neospravedlnitelné.

15.11.2015 v 22:54 | Karma: 24,93 | Přečteno: 2285x | Diskuse| Ostatní

Petra Trnková

Bílá noc - černá můra

Před týdnem se v Paříži uskutečnila BÍLÁ NOC. Noc, kdy v ulicích můžete vidět umělecké instalace, dostanete se na místa, která jsou mnohdy veřejnosti nedostupná či do muzeí, do kterých je vysoké vstupné. Fenomenální propagace.

10.10.2015 v 22:24 | Karma: 13,71 | Přečteno: 504x | Diskuse| Ostatní

Petra Trnková

A francouzské září je zaplaťpánbůh za námi

To, co my Češi označíme slovy první školní den, začátek školy, jednoduše - po prázdninách - shrnou Francouzi jedním slovem RENTRÉE. Ve slovníku najdete překlad návrat. Nicméně v praxi toto slovo zahrnuje širokou škálu aktivit.

1.10.2015 v 10:20 | Karma: 18,23 | Přečteno: 592x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 33
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1102x
Je mi přes čtyřicet, tak si plním svůj sen.

Nechte si ušít Paříž na míru a poznejte ji s místním jinak.

 

Seznam rubrik